Hungary HUN  

rss

  • rss
Image Gallery

Vállalkozni meNŐ!

NŐKÉNT IS SIKERESEN

Sikertippek az Amway-FIVOSZ közös női vállalkozói konferenciáján

Budapest, 2017. május 23. – Akár Párizsig is érdemes elmenni, ha ott leshetjük el szakmánk fortélyait. Folyamatos tanulás, önbizalom és fegyelmezettség kell ahhoz, hogy álmainkat valóra váltsuk – derült ki az Amway által támogatott FIVOSZ konferenciáján május 19-énmelynek fókuszában a női vállalkozások álltak. Merjünk segítséget kérni, így a munka és a magánélet is összeegyeztethető – erről is beszélt többek között S. Hegyi Lucia, a Luan By Lucia divatház tulajdonosa, lánya, Sümeghy Claudia, a divatház brandmanagere, Zolnay Judit, a MetLife Zrt. vezérigazgatója, Tóth Bori, a Maison Marquise divatház tervezője, Acél Réka, a MÓKA kávézó és a NőiVáz kerékpárbolt tulajdonosa és Szalai Dóra, a Chez Dodo macaron manufaktúra tulajdonosa.

A Fiatal Vállalkozók Szövetsége (FIVOSZ) harmadik alkalommal rendezte meg női konferenciáját az Amway támogatásával május 19-én. A népszerű rendezvényen a saját vállalkozást tervező nők és férfiak évről évre valódi profiktól tanulhatják az üzletvezetés alapjait.

Vállalkozni egyre meNŐbb!

A konferencia nyitó előadásából kiderült: a magyarok egyre pozitívabban állnak a vállalkozói létformához. Az Amway 2016-os Vállalkozói Jelentésének legfontosabb eredményeit Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója mutatta be. Míg 2012-ben a magyarok kevesebb, mint fele (47%), 2016-ban már 65%-uk gondolta úgy, hogy érdemes Magyarországon vállalkozni. A nők viszont bátortalanabbak: 34%-uk állna saját lábra, míg a férfiak 43%-a alapítana szívesen céget.

Önbizalom nélkül nem megy

Nincs elég önbizalmunk: míg világszinten majdnem minden második megkérdezett (46%) gondolja úgy, hogy minden képessége megvan a saját vállalkozás indításához, a kutatás szerint a magyarok kevesebb, mint negyede (23%) érzi így. Az önbizalomhiány a nőkre még jellemzőbb: a MetLife Zrt. vezérigazgatója, Zolnay Judit tapasztalatai szerint a nők ritkábban mernek kiállni az érdekeikért. Sikerreceptjében ezért az első helyen az önbizalom áll, de a határozott és öntudatos fellépés, a fegyelmezettség és a folyamatos kapcsolatépítés is elengedhetetlen az előrejutáshoz. Hozzátette, nemcsak a nőknek kell változniuk: a nők politikai, üzleti életben betöltött szerepével kapcsolatos hozzáállásnak Magyarországon a következő 5-10 évben el kell érnie az Európai Uniós átlagot – ugyanis mutatóink ezen a területen jóval alacsonyabbak.

Munka, család, énidő – az egyensúly titka a kontroll

Az Amway nemzetközi kutatásából kiderült, a saját cégben világszerte az önállóság a legvonzóbb: nincs főnök, többet keresünk, végre megvalósíthatjuk, amit igazán szeretnénk. A vállalkozás csak rengeteg munkával vihető sikerre, ezt minden előadó megerősítette. S. Hegyi Lucia divattervező szerint törekedni kell a munka, a család, és az énidő egyensúlyára. Teljes volt az egyetértés abban, hogy ez csak fegyelmezett tervezéssel lehetséges, és a mérleg sajnos leggyakrabban a munka felé billen el.  

Networking bárhol, bármikor

Könnyebben boldogulunk a cégvezetéssel, ha megtanulunk segítséget kérni. A család és a barátok támogatása nélkül ugyanis biztosan nem jut mindenre időnk. Kapcsolatrendszerünk építése épp ennyire elengedhetetlen: bármilyen helyzetben szerezhetünk ismerősöket, akikkel később együttműködhetünk. Legyen alapszabály, hogy mi nők, segítsük egymást!

Tanulásban nincs megállás

Ha az üzlet már beindult, az eredmények csak tanulással és folyamatos megújulással tarthatók fenn. Friss szemléletet hozhat egy új generáció megjelenése – mint S. Hegyi Lucia divatházában, amikor lánya, Sümeghy Claudia is bekapcsolódott a vezetésbe. Továbbképezhetjük magunkat szakmánk legjobbjainál – ahogyan Szalai Dóra is, aki meg sem állt Párizsig, a tökéletes macaron receptjéig. De hozzáállást, fegyelmezettséget, önbizalmat kollégától vagy ismerőstől is tanulhatunk – tette hozzá Zolnay Judit, aki így fejleszti magát nap mint nap.

De hogyan lépjünk tovább, ha nehézségekkel szembesülünk? Ezt a konferencia záró kerekasztal beszélgetésén árulta el a három fiatal vállalkozónő, Tóth Bori, Acél Réka és Szalai Dóra. Az egyes számú szabály: szeresd, amit csinálsz! A lelkesedés életmentő is lehet, hiszen a vállalkozás kezdetén akár a tapasztalat hiányát is pótolhatja.

A konferencia résztvevői voltak:

  • dr. Illés Boglárka – ifjúságpolitikáért és esélyteremtésért felelős helyettes államtitkár – EMMI
  • Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató, GfK Hungária Piackutató Intézet
  • S. Hegyi Lucia és Sümeghy Claudia – Luan By Lucia
  • Zolnay Judit – vezérigazgató, Metlife Zrt.
  • Balogh Emese – ügyvezető, EAC Agency Kft.
  • Szücs Anita – ügyvezető, Maison Marquise
  • Acél Réka – tulajdonos, NőiVáz kerékpárbolt
  • Szalai Dóra – ügyvezető, tulajdonos, Chez Dodo
  • Tóth Bori – divattervező, Maison Marquise

Az Amway-ről

A családi tulajdonú Amway™ a világ egyik vezető fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata, kínálatában több mint 450 csúcsminőségű szépségápolási, wellness és háztartási termék található, melyek kizárólag független termékforgalmazókon keresztül érhetők el a fogyasztók számára. Az 1959-ben az egyesült államokbeli Adában alapított vállalat több mint 100 országban és területen működik, 2016-os éves árbevétele elérte a 8,8 milliárd dollárt. Az Amway legnépszerűbb márkái a NUTRILITE™ vitaminok, ásványi anyagok és étrend-kiegészítők, az Artistry™ bőrápolók és színes kozmetikumok, valamint az eSpring™ víztisztító rendszerek.

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia